dinsdag 26 juni 2012

Laatste schooltas met naam

Soms zijn er van die beslissingen, waarbij je maar blijft wikken en wegen. Voor je uit blijft schuiven. Want eigenlijk weet je wel waar je goed aan doet, maar je wilt er nog niet aan.

Vorige week heb ik dan eindelijk toch de knoop doorgehakt en heb ik de schooltassen met naam uit het assortiment gehaald. De rugzakjes met naam schrapte ik vorig jaar al.

De rugzakjes waren het allereerste Stip & Bloem artikel, waarmee ik in 2008 begon. In het voorjaar van 2009 ontwierp ik de schooltas met naam: direct een succes. Ik heb helaas niet bijgehouden hoeveel schooltassen ik de afgelopen 3 jaar heb gemaakt, maar het zijn er zeker een paar honderd.

De schooltas met naam was lang het best verkochte artikel in mijn webshop. Maar Stip & Bloem veranderde, het assortiment is inmiddels zo veel groter geworden. Het handgemaakte is al een tijdje een beetje het ondergeschoven kindje. De schooltassen bleven goed verkopen, maar het brak me steeds meer op om ze te naaien. Er gaat zoveel tijd zitten in de webshop, voor naaiwerk is niet veel tijd meer over. De schooltassen zijn erg bewerkelijk om te maken. En dan moet je keuzes maken.

De schooltassen zijn dus verdwenen, de rugzakjes ook al een tijdje. Over de traktatiezakjes twijfel ik nog, waarschijnlijk haal ik die ook uit het assortiment.

Wat wél blijft: de Cath Kidston zakdoekhoesjes, toilettasjes en opvouwbare shoppers. En misschien dat de Cath Kidston damestas ook weer terugkomt. 

Zojuist naaide ik de allerlaatste schooltas voor Mila. En ik moet zeggen: het is goed zo. 


Later op de dag of morgen al weer een nieuwe blog, er staan een aantal nieuwe artikelen te trappelen om in het zonnetje gezet te worden!

1 opmerking:

Ilda zei

Het lijkt me een heel moeilijke beslissing; het artikel weghalen waarmee alles begon. Maar als het goed voelt, heb je helemaal gelijk!